Kardiologiczne suplementy diety – czy to naprawdę działa?

Osoby zmagające się z chorobami układu krążenie powinny pozostawać pod opieką kardiologa. Jeżeli chcą wspomóc terapię preparatami dostępnymi bez recepty, powinny to wcześniej z nim skonsultować. Przeczytaj, czy suplementy kardiologiczne przynoszą rezultaty i dlaczego tak ważne jest przede wszystkim leczenie u specjalisty.

Czy przyjmowanie kardiologicznych preparatów bez recepty daje efekty?

suplementyPrzy chorobach układu krążenia podstawą jest przyjmowanie leków wskazanych przez lekarza. Kolejnymi ważnymi elementami są prawidłowy styl życia oraz właściwa dieta.

Z kolei suplementy na serce mogą być jedynie uzupełnieniem terapii kardiologicznej. Ich stosowanie nie przyniesie większych efektów, jeżeli nie osobiście nie zadbasz właściwie o swój organizm. Nie istnieją takie preparaty bez recepty, które działałyby lepiej niż zdrowy tryb życia.

Cierpiąc na niedobory pewnych składników, warto wcześniej wykonać w laboratorium badania krwi, które to potwierdzą. Dopiero po tym można zacząć suplementacje preparatu. Warto zaznaczyć, że jego przyjmowanie powinno być każdorazowo konsultowane z lekarzem z poradni kardiologicznej.

Dlaczego w przypadku chorób serca największe znaczenie ma leczenie u kardiologa?

Kardiolog jest specjalistą zajmującym się rozpoznawaniem oraz leczeniem nabytych i wrodzonych chorób serca i naczyń krwionośnych. Ponadto przeprowadza niezbędne badania, pomagające w postawieniu właściwej diagnozy. W razie potrzeby może skonsultować się z innymi specjalistami medycyny, aby zwiększyć efektywność wdrożonego leczenia.

Dlatego osoby zmagające się z chorobami serca oraz układu krążenia powinny być przede wszystkim pod opieką poradni kardiologicznej. Istotne jest także systematyczne przyjmowanie zaleconych przez kardiologa leków na receptę.