Diagnostyka i leczenie choroby wieńcowej

Niedotlenienie serca zazwyczaj daje objawy, które trudno przeoczyć. Duszności, ból w klatce piersiowej, kołatanie serca — diagnostyka i leczenie choroby wieńcowej rozpoczynają się od wizyty u kardiologa i rozpoznania problemu. Powodem choroby mogą być zatory i zwężenia tętnic, miażdżyca czy magazynowanie na ich ścianach produktów nieprawidłowych przemian metabolicznych, a także urazy, anemia czy skurcze. Kardiolog planuje leczenie farmakologiczne lub chirurgiczne w zależności od stopnia zaawansowania choroby. Diagnostykę i leczenie choroby wieńcowej warto rozpocząć jak najszybciej.

Leczenie niewydolności serca i zaburzeń lipidowych

Niewydolność serca i zaburzenia lipidowe to jedne z najpopularniejszych problemów zdrowotnych Polaków. Wielu z nich zbyt późno decyduje się na leczenie niewydolności serca, zmianę stylu życia, diety oraz rehabilitację. Dlatego ilość zachorowań wzrasta, podobnie jak śmiertelność. Serce nie dostarcza do narządów wymaganej ilości krwi z powodu nadciśnienia tętniczego, zaburzenia rytmu serca, choroby niedokrwiennej. Objawami się osłabienie, obrzęki oraz duszności. Im wcześniej wykryta choroba i podjęte leczenie zaburzeń lipidowych, tym większa szansa na ustabilizowanie choroby oraz zredukowanie dokuczliwych objawów. Leczeniem niewydolności serca oraz zaburzeń lipidowych zajmuje się kardiolog. Przeprowadzam też konsultacje kardiologiczne dla pacjentów z chorobą nowotworową. Gabinet zlokalizowany jest w Łodzi, a zapisów można dokonywać telefonicznie i osobiście.